تعمیر یخچال سامسونگ

تعمیر یخچال سامسونگ
[gravityform id="6" title="true" description="false" ajax="true"]

برند سامسونگ یکی از محبوب ترین و معتبرترین برند های تولید کننده ی لوازم خانگی است . این برند انواع مختلفی از لوازم خانگی را تولید می کند . یکی از پرطرفدار ترین محصولات این برند ، یخچال است . با وجود اینکه یخچال های سامسونگ از کیفیت بالایی برخوردارند اما گاهی به دلایل متفاوت نیاز به تعمیر پیدا می کنند . در این مقاله می خواهیم با نحوه تعمیر این محصول بیشتر آشنا شویم .

تعمیر یخچال سامسونگ

همانطور که گفته شد یخچال سامسونگ یکی از محبوب ترین محصولات این برند است که گاهی با وجود کیفیت بالا نیاز به تعمیر پیدا می کند . بهتر است قبل از تعمیر یخچال خود ، عیب رایج آن را بیابید . این کار باعث می شود هنگام مراجعه به نمایندگی تعمیر یخچال سامسونگ ، علاوه بر صرفه جویی در وقت و هزینه ، مشکل یخچال شما سریعتر رفع شود .

تکنسین های مجرب این نمایندگی مشکلاتی اعم از سرد نکردن ، صدای ناهنجار، بیش از حد سرد کردن و… را به راحتی حل می کنند . این خدمات برای انواع یخچال های سامسونگ مانند ساید بای ساید ، دوقلو ، دو طبقه و… انجام می شود . از آنجا که تمامی محصولات سامسونگ دارای گارانتی هستند ، برای تعمیر یخچال خود می توانید از شرایط گارانتی استفاده کنید .

علامت هایی که نشان می دهند یخچال سامسونگ نیاز به تعمیر دارد

 شاید برای هر یک از شما مصرف کنندگان یخچال سامسونگ سوال باشد که چه وقت بفهمیم یخچالمان نیاز به تعمیر دارد ؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که نشانه های نیاز به تعمیر یخچال برند سامسونگ شامل موارد زیر است :

  • یخچال سرد نمی‌ کند یا بیش از حد سرد می‌ کند
  • صدای غیرعادی از موتور یخچال می‌ آید
  • یخچال روشن نمی‌ شود
  • آب سردکن یا دیسپنسر آب خراب است
  • المنت‌های یخچال خراب هستند
  • یخچال به طور مداوم روشن می‌ ماند
  • یخچال یخ زدگی دارد

در صورت مشاهده هر یک از این علائم، بهتر است هر چه سریعتر با نمایندگی‌ های مجاز سامسونگ تماس گرفته و درخواست تعمیر در محل دهید . این روش علاوه بر صرفه‌ جویی در زمان، از آسیب‌ دیدن یخچال هنگام جابجایی نیز جلوگیری می‌ کند.

تعمیر یخچال سامسونگ

ارورها و مشکلات رایج یخچال سامسونگ

یخچال‌ های سامسونگ ممکن است با ارورهای مختلفی مواجه شوند که هر کدام نشان‌ دهنده یک مشکل خاص هستند. با دانستن این ارورها می توانیم به راحتی دستگاه خود را عیب یابی کرده و مشکل آن را راحت تر برای تکنسین ها توضیح دهیم . برخی از این مشکلات و ارورهای رایج شامل موارد زیر می شوند .

کمپرسور روشن نمی‌ شود: ممکن است ناشی از خرابی کمپرسور یا برد اینورتر باشد.

یخ زدگی: اگر یخچال به درستی یخ زدایی نکند، ممکن است کویل‌ های اواپراتور مسدود شده باشند.

صدای غیرعادی: صدای شدید یا لرزش می‌ تواند نشانه‌ ای از مشکل در کمپرسور باشد.

ارور E1 یا ES : این ارور نشان دهنده مشکلات برقی دستگاه است . زمانی که با این ارور روبرو می شوید باید جریان برق دستگاه را بررسی کنید .

ارور E4 : این ارور نشان‌ دهنده وجود مشکل در سنسور دیفراست فریزر است. این ارور معمولاً به دلیل خرابی سنسور یا مشکلات در سیم‌ کشی ایجاد می‌ شود. برای رفع این ارور، باید سنسور دیفراست بررسی و در صورت نیاز تعویض شود.

ارور E5 : ارور E5 در یخچال سامسونگ نشان‌ دهنده وجود مشکل در سنسور دیفراست یخچال است. این ارور ممکن است به دلیل خرابی سنسور، قطع شدن اتصالات یا مشکل در برد کنترل ایجاد شود.

ارور E6 : این ارور نشان‌ دهنده وجود مشکل در سنسور دمای محیطی است. این ارور معمولاً به دلیل خرابی سنسور یا قطع شدن جریان برق ایجاد می‌ شود.

ارور E82 : ارور E82 در یخچال سامسونگ نشان‌ دهنده وجود مشکل در برد اینورتر ساید بای ساید است. این ارور معمولاً به دلیل خرابی برد اینورتر ایجاد می‌ شود. برای رفع این مشکل ، باید برد اینورتر بررسی و در صورت نیاز تعویض شود.

نکات نگهداری از یخچال سامسونگ

همانطور که میدانید نگهداری و تمیز کردن اصولی هر محصولی می تواند به کارایی و طول عمر آن محصول بیفزاید . یخچال سامسونگ هم از این قائله مستثنی نیست . اگر می خواهید دستگاهتان کارایی بیشتر و طول عمر بالاتری داشته باشد باید یک سری مراقبت ها را برای آن انجام دهید . این مراقبت ها شامل موارد زیر می شوند .

تمیز کردن لوله های کندانسور :

سعی کنید بطور مرتب این لوله ها را تمیز کنید زیرا گرد و خاک و آلودگی رو این لوله ها می تواند علاوه بر وارد شدن به موتور و خراب کردن آن ، باعث گرم کردن بیش از حد موتور شوند.

باز و بسته کردن مداوم درب یخچال :

سعی کنید فقط در مواقع نیاز درب یخچال را باز کرده و پس از مدت کوتاهی آن را ببندید . باز بودن درب یخچال به مدت طولانی باعث آسیب رساندن به موتور یخچال خواهد شد .

محل قرارگیری یخچال :

برای اینکه موتور و قطعات داخلی یخچال به درستی کار کنند ، سعی کنید یخچال را در محیط خشک و به دور از نور مستقیم خورشید نگهداری کنید .

پر کردن بیش از حد یخچال :

اگر مواد غذایی درون یخچال بیش از حد مجاز باشند ، موتور دستگاه نیروی بیشتری صرف سرد کردن آن ها می کند . این کار باعث می شود که طول عمر موتور به شدت کاهش پیدا کرده و در بعضی مواقع بسوزد .

یخ زدایی به موقع :

سعی کنید هر چند وقت یکبار برای افزایش کارایی یخچال ، آن را یخ زدایی کنید . این کار باعث می شود که قطعات داخلی یخچال طول عمر بیشتری داشته باشند .

ارورها و مشکلات رایج یخچال سامسونگ

نمایندگی های معتبر تعمیرات یخچال سامسونگ

برای تعمیر یخچال سامسونگ بهتر است که به نمایندگی های مجاز تعمیرات خود این برند مراجعه کنید . در این نمایندگی ها تکنسین بامهارت و مجربی وجود دارند که مشکل دستگاه شما را به راحتی حل می کنند . نکته قابل توجه اینکه اگر به  نمایندگی تعمیر یخچال سامسونگ دسترسی نداشتید ، می توانید از دیگر نمایندگی های معتبر مانند نمایندگی یخچال وایت هاوس برای تعمیر یخچال خود استفاده کنید .

کلام آخر

یخچال های سامسونگ یکی از محبوب ترین محصولات این برند هستند . این یخچال ها در مدل ها و رنگ های متفاوتی وارد بازار شده اند . با اینکه این یخچال ها دارای کیفیت بالا هستند اما گاهی اوقات به تعمیر نیاز پیدا می کنند . برای تعمیر این دستگاه ها باید آن ها را به نمایندگی های مجاز تعمیرات این برند ببرید .

توجه داشته باشید که قبل از مراجعه به نمایندگی ها ، از طریق نشانه هایی که ذکر شد دستگاه را عیب یابی کنید . نگهداری درست و اصولی از این دستگاه باعث می شود که طول عمر و کارایی بالایی داشته باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *